LEGUMELE SI SILUETA




Daca vrem sa slabim va trebui sa invatam sa iubim LEGUMELE!


Fa-ti timp sa iubesti! Si sa slabesti!!!

 Gateste cu pasiune,  mananca cu dragoste!

Asadar, daca vrem sa slabim, atunci baza meselor in regimul alimentar  pentru scaderea in greutate trebuie sa o constituie legumele!


Ele vor fi consumate astfel:


  •         Crude: sub forma de salate, ca: salata verde, castraveti, rosii, ardeii grasi, ridichiile, varza alba, varza rosie, conopida, telina, andive, broccoli;
  •           Sub forma de sote: dovlecei, fasole verde/galbena, conopida, bame, spanac, stevie, vinete;
  •           Sub forma de ghiveciuri de legume:  fasole verde, dovlecei, rosii, ardei, conopida, varza, etc.

Intotdeauna la gatit se va folosi foarte putin ulei.Vom folosi cel mai bine uleiul de masline, atat pentru gustul sau placut, cat si pentru beneficiile pe care le are pentru sanantate.  Ideal ar fi  ca el  sa fie adaugat la mancare dupa inabusirea sau calirea legumelor, crud.  Este in regula si daca la prepararea soteurilor vom utiliza un cubulet  mic de unt. Insa, oricare forma de grasime vom alege, cantitatea  aceasta va trebui sa fie scazut din ratia zilnica de grasimi permisa!.

E bine de stiut ca, din punct de vedere cantitativ, o lingura  plina  cuprinde cam 15 grame de ulei, deci, un continut caloric aproximativ de  135 calorii.

Legumele se prepara taiate in bucati mici sau rase pe razatoare. La acest mic truc se apeleaza pentru faptul ca bucatile maruntite asigura un  contact mai intim cu mucoasa stomacului,  produce dilatarea acestuia si obtinerea mai rapida a senzatiei de satietate. 



 In plus, o portie de legume inseamna  glucide foarte putine, grasimi aproape deloc,  dar cateva sute de calorii in minus- comparativ cu oricare alta alternativa la masa! In schimb ii asigura organismului doze importante de vitamine, fibre,  antioxidanti si alti fitonutrienti, ce reduc nivelul colesterolului si asigura protectia impotriva bolilor de inima, a accidentelor cardiovasculare si cancerelor, in general.

Asezonarea salatelor se face cu otet de mere sau zeama de lamaie. Ierburile aromate: mararul, patrunjelul, combrul, busuiocul, rozamrinul se vor folosi la discretie, incurajand chiar folosirea acestora.

Nu numarati portiile de legume! Exagerati, chiar, daca se poate! Putem sa le consumam la discretie, cu conditia sa nu exageram cu uleiul adaugat!

Uneori, in cura severa de slabire si in caz de constipatie rebela, se recomanda sa se adauge la salata cate o lingura de ulei de parafina. Aceasta recomandare se aplica un timp limitat, intrucat uleiul de parafina impiedica absorbtia vitaminelor liposolubile.


.



Comentarii

Adio cancer, insulina, probleme de inima si multe alte boli si afectiuni. Acest mesaj iti poate schimba viata. Atat ca sanatate, cat si ca parte materiala. Viziteaza www.kyani-online.net si convinge-te singur !

Postări populare