luni, 6 februarie 2012

RATIA LIPIDICA A REGIMULUI DE SLABIT, sau, mai simplu: COMPOZITIA IN LIPIDE




Curios sau nu, consumul de lipide din alimentatie  nu contribuie la cresterea depozitarii acestora in cadrul tesutului adipos al organismului!

Acest lucru este astazi pe deplin cunoscut si a fost demonstrat stiintific si este pe deplin acceptat de toate mediile implicate.

Cercetarile experimentale au demonstrat faptul ca grasimea de depozit – deci tesutul adipos! – provine nu atat din  grasimi alimentare, cat din glucide!

 Din nefericire, glucidele ocupa primul loc in alimentatia celor care au tendinta de „a depune”, dar si fac parte - cu succes  :( - din preferintele culinare ale acestora!

Acest fapt  a fost utilizat ca argument - forte  atunci cand au fost schitate si recomandate ca „diete pentru slabit” – regimurile care aveau la baza dieta hiperlipidica.

 Din pacate, aceste tipuri de regimuri sunt  foarte greu tolerat de organism, iar utilizarea lor  in practica poate fi chiar nociva!

Motivul? Este cunoscut faptul ca persoanele supraponderale manifesta un sindrom dislipidemic iar consecintele unei alimentatii hiperlipidice exercita o influenta negativa asupra activitatii fibrinolitice, care deja e scazuta la aceste persoane.

In plus, lipidele au o incarcatura energetica de 9,3 cal/g de lipid, ceea ce inseamna,  matematic vorbind,
pentru o ratie de 930 calorii/zi,  ar fi suficiente 100 g de produs – fie el unt, ulei de masline, de floarea-soarelui, etc...
Asadar, iata o alternativa care nu trebuie urmata!
In cadrul unui regim echilibrat care sa ne asigure si pierderea ponderala, lipidele nu trebuie sa depaseasca cantitatea de 40-50 g/zi, din totalul aportului global calculat pentru o zi.

Bineinteles ca in aceste 40-50 grame trebuie sa se regaseasca si grasimea "invizibila", cea continuta de  produsele alimentare, neconsiderate „lipide” prin compozitie, cum ar fi: carnea, branza, iaurtul, laptele, etc.